מטבח חיצוני לגינה - Sparta Spa

עם האקלים הישראלי, כולם מתפתים לאכול בחוץ כמעט בכל ימות השנה. אנחנו כמהים לברוח מארבעת הקירות שלנו ולבלות כמה שיותר זמן בחוץ. במרפסת, בגג או בגינה, מטבחי חוץ משאירים את המנגל הפשוט בצל, והופכים את חוויית הבילוי, האירוח והפנאי למשהו אחר, הרבה יותר חווייתי ומהנה. הודות להתאמה אישית וחומרים עמידים כמו בטון אדריכלי, ניתן לעצב כיום מטבחוני חוץ לכל סגנון אירוח ובישול.

מטבח חיצוני לגינה – הרבה מעבר לבייסיק

מאחר והבישול הפך לטרנד לייף סטייל, הוא חוצה את סף הפתח של הבית ופולש יותר ויותר מחוץ לבית. מגמות מטבחי חוץ מעוצבים מהשנים האחרונות מראות בבירור כי פריסות מטבח בחלל פתוח הופכות פופולריות יותר ויותר עבור מפגשים חברתיים ומשפחתיים כאחד. הבישול, שיוצא החוצה, מאפשר לבני הבית ולאורחים ליהנות מהמרפסת, מהגג ומהגינה של הבית במגוון אופנים מבלי להיות מוגבלים לפעילויות מסוימות. זה הביא לכך, שבאזורים חיצוניים רבים, מנגלים צנועים כבר מזמן פינו את מקומם לתחנות בישול שלמות שמאובזרות לא פחות ממטבחים פנימיים רגילים.

בכל הנוגע למטבחי חוץ לגינה, הרבגוניות מבוקשת במיוחד, והספקים נענים לצורך הגובר בעיצובים הניתנים להתאמה אישית. הספקטרום נע בין עמדות ברביקיו פשוטות לאיי מטבח קומפקטיים ועד למטבחונים מרווחים. במקום להיות מוגבל לגז או לפחם, כמו במנגלים מסורתיים, ניתן להתאים למטבחי חוץ מכשירי בישול נוספים שונים, כגון תנורים, כיריים אינדוקציה, כיורים, מקררים ואפילו קולטי אדים.

ניתן לשלב יחידות בודדות לבישול והכנת מזון במערכת מודולרית. מטבחי חוץ מודולריים רבים ניתנים להרחבה עם תוספת הדרגתית של אלמנטים חדשים. אפילו תנורי פיצה קומפקטיים או גריל מקצועי, גינה לעשבי תיבול או בר מספקים פונקציות נוספות ויוצרים אווירה ביתית בגינה.

בישול במרפסת עם מטבחי חוץ קומפקטיים

מטבח לחצר לא חייב להיות משטח עבודה ענק עם גריל ברביקיו משולב. זמינים גם שפע של פתרונות עם טביעות רגל קטנות יותר, המתאימות לחללי חוץ קטנים כמו מרפסות. בערים גדולות במיוחד, השטח הוא לעתים קרובות בפרמיה, וחצרות גדולות הן דבר נדיר. מטבחי חוץ קומפקטיים הם הפתרון האידיאלי עבור אלה שאולי יש להם רק מרפסת קטנה, אבל עדיין רוצים ליהנות מחוויית האירוח והבישול באוויר הפתוח.

באמצעות כמה מודולים נוספים, ניתן לשדרג ברביקיו למטבח חיצוני קטן. עגלת מטבח פשוטה יכולה לשמש מחדש כמשטח עבודה, ומדפים עשויים לספק מקום אחסון נוסף עבור כלי ברביקיו וכלי אוכל. יחידות ניידות עם גלגלים הן פרקטיות במיוחד כאשר המקום מוגבל. ניתן לדחוף אותם לצד אחד במהירות, מה שמעניק גמישות רבה יותר. התפתחות תרבות האירוח בחללי החוץ מהשנים האחרונות כבר הולידה שפע של פתרונות יצירתיים לכל צורך ודרישה, מה שמאפשר לכל בעל מרפסת או גינה ליהנות מהיתרונות של מטבח חוץ.

מה צריך לבדוק בקנייה של מטבח חיצוני לגינה?

אם אתם מעוניינים במטבח חוץ – בין אם מקובע במיקום או נייד – יש כמה דברים שכדאי לכם לחשוב עליהם לפני ביצוע עיצוב ורכישה. בנוסף להעדפות אישיות, ההיבטים העיקריים שיש לקחת בחשבון הם חומרים עמידים בפני מזג אוויר, מיקום נכון וציוד מתאים.

מיקום נכון ומקסום השטח

ללא ספק, השאלה החשובה ביותר בעת עיצוב מטבח חוץ היא לאן הוא יגיע? יש כמה נקודות שכדאי לדעת כאן. באופן אידיאלי, יש למקם את המטבח החיצוני שלכם במיקום מוגן ככל האפשר ולא ישירות מול הרוח. אם אפשר, בחרו מיקום מקורה. זה יאפשר לכם להמשיך לבשל גם כשיורד גשם. אספקת המים והאנרגיה חייבת למלא תפקיד מרכזי בתוכניות העיצוב שלכם. ככל שמטבח החוץ יהיה קרוב יותר למבנה, כך יהיה קל יותר להניח את קווי האספקה ​​הקריטיים.

ציוד

לפני שתבחרו עיצוב למטבח חוץ, חשוב שתשאלו את עצמכם אילו מכשירי חשמל אתם באמת צריכים וכמה מקום פנוי נדרש כדי להכיל אותם. הבחירה בין ברביקיו גז, חשמלי או פחמים תלויה לחלוטין בהעדפה אישית. בהתאם לדגם, ניתן להאריך מנגלים רבים עם כיריים. זה שימושי במיוחד אם אתם מתכוונים להכין רטבים, תבשילים או מוקפצים בגינה לצד בשר וירקות. אם יש מספיק מקום, כיור הוא תוספת שימושית ומאוד חיונית, המאפשרת לכם לשטוף את הידיים מעת לעת, לרחוץ את הכלים מיד לאחר האכילה במקום לשאת אותו פנימה, וכמובן, ליטול ידיים לפני הארוחה. מדפים ומזנונים חיצוניים מספקים מקום אחסון נוסף לכלי בישול וברביקיו, ובכך מקלים עליכם את כל מלאכת הכנת המנות והבישול.

חומרים

מטבח חיצוני לגינה המותקן באופן קבוע, דומה מאוד למטבח הפנימי של הבית, לפחות מבחינה פונקציונלית. אולם, מאחר והוא נשאר בחוץ כל השנה, הוא צריך להיות עמיד בפני מזג אוויר, ובעיקר בפני שמש, גשם, שלג ורוחות. מסיבה זו, כאשר מעצבים מטבח חוץ, חיוני לבדוק שהחומרים חזקים ועמידים. לעיתים קרובות, אנשים נוטים לחשוב שנירוסטה מומלצת עבור מטבחי חוץ כמו שהיא מומלצת למטבחי פנים, אך מה שהרבה אנשים לא לוקחים בחשבון הוא, שנירוסטה שחשופה לשמש מתחממת מאוד והופכת להיות מסוכנת, במיוחד בחום המאפיין את ארץ ישראל. לכן, בחירה בחומר כמו בטון אדריכלי יכולה להיות נכונה יותר עבור מטבחים חיצוניים לגינה, ובעיקר עבור כיורים, שטחי עבודה וארונות. לבטון האדריכלי עוד שפע של יתרונות כמו תחזוקה קלה, יכולות עיצוב מגוונות ועוד.

אבן טבעית, אריחים או חומרים מרוכבים אקריליים הם גם בחירה טובה עבור משטחי עבודה, כי הם קלים לניקוי ותחזוקה. אם תבחרו בדלתות ארונות מעץ, יש  לצפות אותן בלכה או בשמן מיוחד ולחסום אותן. כדי להגן על כל המכשירים החשמליים בחודשים הקרים יותר, כדאי להשקיע בכיסוי חסין גשם. זה גם יגן מפני בליה וגם יאריך את חיי המטבח החיצוני שלכם.

תהנו מהחיים באוויר הפתוח עם מטבח חיצוני לגינה

בין אם מדובר באי מטבח גדול עם עמדת ברביקיו משולבת, משטח עבודה נוסף או עמדת גריל ניידת בקנה מידה קטן, מטבח חיצוני לגינה הוא אופציה נהדרת לכל חצר, וגם לגג או למרפסת. הודות לאפשרויות העיצוב הניתנות להתאמה אישית, ניתן להרחיב את מטבחי החוץ טיפין טיפין ולהתאים אותם לתקציבים אישיים ולדרישות אישיות, מה שאומר שלא חייבים לצאת עם פרויקט עיצוב בקנה מידה רחב, ובהחלט אפשר לעצב בכל פעם חלק חדש במטבח החוץ שלכם.

שיפור חווית המגורים בחוץ

בנוסף למרכיבי הליבה של מטבחי חוץ, שילוב של נגיעות אישיות ואומנות בהתאמה אישית יכולים לשפר משמעותית את החוויה הכוללת. שילוב אלמנטים כמו פרגולות בהתאמה אישית או סוככים נשלפים יכולים לספק צל והגנה מפני פגעי מזג האוויר, ולאפשר לכם ליהנות ממטבח החוץ שלכם בתנאי מזג אוויר שונים. ניתן לעטר את המתקנים הללו בצמחים מטפסים או בתאורה כדי ליצור אווירה קסומה ומזמינה.

יוקרה בת קיימא

בעולם המודע לסביבה של היום, לקיימות תפקיד מכריע בהגדרת מותרות. בחירה בחומרים ידידותיים לסביבה ומכשירים חסכוניים באנרגיה יכולה לשפר את הקיימות של מטבח החוץ שלכם מבלי להתפשר על סגנון או פונקציונליות. תאורה המונעת באמצעות אנרגיה סולארית, גריל חסכוני באנרגיה וחומרים שמקורם באחריות הם כולם בחירה מצוינת.

שיקולים נוספים אלה מבטיחים שמטבח החוץ שלכם הוא הרחבה אמיתית של הבית שלכם, ומספק שילוב ייחודי של סגנון, נוחות וקיימות המשפרים את חווית המגורים, הבילוי והפנאי שלכם בחוץ, אבל מבלי לצאת באמת מהבית.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.